Frequently Asked Questions

Frequently asked questions

Medewerkers dienen via een speciale link worden uitgenodigd voor de academy. Na het bevestigen van deze link kunnen zij meteen aan de slag met het maken van de quizzen. Een account voor een medewerker kan aangevraagd worden via academy@fanfactory.nl. Geef hierbij de volgende zaken door:

• Voornaam + Achternaam

• Email 

• Locatie

Log in met het managers account wat je via de e-mail hebt ontvangen. Vervolgens doe je het volgende:

• Ga naar “Menu” links bovenin het scherm van je telefoon, tablet of computer.

• Klik vervolgens op “Team”.

Hier is een overzicht te zien van alle medewerkers ingeschreven op jouw locatie.

Wil je een medewerker verwijderen? Klik dan in ditzelfde overzicht op het prullenbakje achter de naam van de medewerker. Hier krijg je de keuze tussen de-activeren en verwijderen. ‘De-activeren’ doe je wanneer je de punten van deze medewerker wilt behouden. Bij het ‘verwijderen’ wis je alle punten van de medewerker uit de ranking.

• Log in op de DGN Academy.

• Op je home pagina vind je vervolgens de resultaten: 

o Je ranking: Op welke plek sta je t.o.v. andere locaties? 

o Je totaalscore: Hoeveel punten zijn er verdient o.b.v. quizzen? 

o Hoe staat jouw locatie er voor t.o.v. het landelijke gemiddelde? 

o Hoeveel medewerkers zijn er ingeschreven op jouw locatie?

o Hoeveel % van de medewerkers gebruikt de DGN Academy?     

o Hoevaak loggen je medewerkers in op de Academy? 

o En hoeveel % van jouw team heeft de quiz al gedaan? Je kunt in dit overzicht dus heel makkelijk bijhouden hoe jouw locatie er in de DGN Academy bij staat!

• Ga naar “Menu” links bovenin het scherm van je telefoon, tablet of computer.

• Klik op “Team”.

• Zoek de betreffende medewerker op in het overzicht en klik op de informatieknop.

• Hier vind je alle prestaties van één betreffende medewerkers in jouw team.

Voor het versturen van meldingen naar je gehele team doe je het volgende:

• Ga naar “Menu” links bovenin het scherm van je telefoon, tablet of computer en klik vervolgens op “Team”.

• Hier zie je een knop met “Alle medewerkers”. Klik hierop.

• Er opent een scherm waarmee je een melding kunt versturen.

• Selecteer aan wie je de melding wilt versturen (je hele team of een (aantal) medewerker(s).

• Typ het onderwerp van de melding.

• Typ het bericht van de melding.

• Klopt alles? Klik dan op “Versturen”.

Voor het sturen van meldingen naar individuen kun je ook het volgende doen:

• Ga naar “Menu” links bovenin het scherm van je telefoon, tablet of computer.

• Klik vervolgens op “Team”.

• Zoek de medewerker op naar wie je een bericht wilt sturen.

• Klik op het tekstballonnetje aan de rechterkant.

• Typ je onderwerp en bericht. Klopt alles? Klik dan op “Versturen”.

De DGN Academy is speciaal gemaakt voor jou als medewerker van Hubo en Multimate. Hier gaan wij jou helpen om nóg beter te worden in je werk. Want er is toch niets leuker dan een klant die tevreden naar buiten loopt omdat JIJ hem of haar hebt geholpen?Het aankomende jaar gaan wij jullie trainen op het gebied van productkennis, klantgerichtheid en adviesverkoop. Want wanneer je deze combinatie van vaardigheden perfect weet te beheersen, sta je alle klanten goed te woord. Kortom: Multimate of Hubo Helpt!  In animaties, video’s en vlogs spijkeren we je aan alle kanten bij. De kennis pas je eenvoudig toe op de werkvloer én gebruik je voor de verschillende spelelementen binnen de app. Zo ga jij of gaat je team er vandoor met de meest te gekke prijzen. Verder is de DGN Academy ook de plek waar je op de hoogte kunt blijven van het laatste nieuws en terecht kunt voor leuke (video)berichten!
Registreren kan alleen via een uitnodiging. Jouw manager geeft je e-mail adres door aan het Academy team en wij zorgen ervoor dat je een uitnodiging ontvangt via de mail. Let op: deze uitnodiging kan in je spam box terecht komen.
Heb je je al geregistreerd via de uitnodigingsmail? Klik dan op "Inloggen". Wanneer je hier je e-mailadres invult (waarmee je je geregistreerd hebt) en je wachtwoord, kun je inloggen op de DGN Academy.
Kijk even goed in de spambox van jouw e-mailadres. Staat de mail daar niet tussen? Neem dan contact op met je manager.
Je kunt je wachtwoord aanpassen via de knop "Wachtwoord vergeten?". Deze kun je vinden wanneer je klikt op "Inloggen". Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de helpdesk via de knop "Helpdesk".
Wanneer je buiten deze FAQ nog een vraag hebt kun je onderaan de website/app in de witte balk klikken op "Helpdesk". Stuur ons een berichtje en wij zullen altijd binnen 24 uur reageren zodat jij weer aan de slag kunt. Je kunt ook een mail sturen naar helpdesk@fanfactory.nl of bellen naar 0318-493189.
Wanneer je voor een andere vestiging gaat werken wil je natuurlijk niet dat al jouw hard verdiende punten verloren gaan. Dit hoeft ook niet! Stuur een berichtje naar de Helpdesk en wij zorgen ervoor dat je inclusief punten wordt overgezet naar de andere vestiging.
Wanneer je bent ingelogd op de DGN Academy zie je bovenaan een navigatiebalk. Hierin staat ook het knopje "Profiel". Wanneer je hierop klikt zie je twee rode knoppen staan; één hiervan is "Aanpassen". Hier kun je je profielfoto, je wachtwoord en/of e-mailadres aanpassen.
Wanneer je bent ingelogd op de DGN Academy zie je bovenaan een navigatiebalk. Hierin staat ook het knopje "Profiel". Wanneer je hierop klikt zie je twee grijze knoppen staan; één hiervan is "Uitloggen". Klik hierop en je bent uitgelogd.
Wanneer je klikt op "Quizzen" krijg je een overzicht van alle trainingen die voor jou van toepassing zijn. Hier zie je ook meteen welke Quizzen je al hebt gemaakt en welke je nog moet maken. Wanneer je klikt op "Quiz maken" ga je van start. Een Quizz kun je zo vaak doen als je wilt. Vervolgens maak je de quizvragen. Na afloopt zie je direct welke vragen je goed of fout had en waarom. Let op! De eerste score van de Quiz telt!
Per vraag die je goed beantwoord verdien je 10 punten. Dus heb je 5 vragen goed beantwoord? Dan verdien je in totaal 50 punten!
Foutjes maakt iedereen weleens, ook wij helaas. Maar zie jij een fout? Dan horen wij graag van jou waar de fout zit, want dan kunnen we dit heel snel aanpassen. Wij zorgen er dan ook voor dat jij de hoeveelheid punten krijgt die je verdient! Het moet natuurlijk wel eerlijk blijven.
Per maand maak je ongeveer 4 quizzen. Wil je precies weten wanneer deze online komen? Ga dan naar het "Menu" en klik op "Over de DGN Academy". Open dan de tijdlijn en je ziet hier precies wanneer welke quiz live gaat.
Er zijn twee poules, poule A en B. De locaties in Poule A hebben minder medewerkers als de locaties in Poule B. Op die manier is de berekening van de team gemiddeldes eerlijker en hebben jullie meer kans om te winnen.
Je werkt samen met je team om zo hoog mogelijk in de ranking te komen te staan. We berekenen namelijk de gemiddelde score per team, per quiz en tellen deze bij elkaar op. Dus quiz 1 gemiddeld 50 punten en quiz 2 35? Dan staan in de ranking 85 punten bij jouw team.
In deze ranking zie je terug hoe jij scoort ten opzichte van de rest van de locaties. In het geel zie je waar jij staat in de ranking en daarboven zie je de nummer 1 t/m 5. Daar wil jij toch ook bij horen? Ook op basis van deze ranking worden coole prijzen uitgedeeld!
Ieder kwartaal is een nieuwe winperiode wat betekent dat na die periode alle scores weer op 0 worden gezet, dus een nieuwe ronde nieuwe kansen! Alleen de totaalscore zal door blijven lopen, zodat we aan het einde van het jaar zien wie de jaarwinnaar is.

Wanneer je klikt op "Winnen" kom je direct bij de teamranking terecht. Wanneer je naar beneden scrolt kun je klikken op “Bekijk persoonlijke ranking”. Hier zie je hoe jij presteert ten opzichte van de andere medewerkers van alle locaties.

• We hebben de locaties in drie groepen gedeeld, Poule A, B en C. Binnen deze   poules strijden jullie tegen elkaar om in de top 3 te komen. 

• De score die in de ranking ziet is de gemiddelde score per quiz van alle medewerkers van de locatie. 

• Wil je de score per winperiode zien? Klik dan op “Kies winperiode”.

Wanneer je klikt op "Berichten" zie je zowel je meldingen als chatberichten staan. Staat er een rood bolletje bij berichten? Dan betekend dit dat je een nieuw ongelezen bericht hebt ontvangen.
Meldingen zijn berichten die gestuurd worden vanuit het hoofdkantoor en vanuit je manager. Hier kun je zelf niet op reageren.
Via chatberichten kun je communiceren met al je collega’s uit jouw locatie.. Let op! In alle chatgroepen zitten ook je managers en topmanagers, dus gebruik dit medium professioneel.
Als medewerker kun je zelf geen chatgroepen aanmaken, dit kan alleen je manager of het hoofdkantoor.
Je kunt een tekstberichten en video’s delen. Vanaf februari 2018 zal het ook mogelijk zijn om foto’s en pdf bestanden te delen in de chat.
Een video kun je delen met je collega’s via de chat omgeving. Klik op de paperclip en kies of je een link vanuit Vimeo of Youtube toe wil voegen. Voeg de gewenste link toe en druk op verzenden.
Dit komt waarschijnlijk door dat je dit hebt uitgeschakeld. Verander dit in de instellingen van je telefoon en lukt dit niet? Neem dan contact op met de Helpdesk.